CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, August 22, 2008

kene skodeng

Korang2 sume..penah x korang sesedap tido, rupe2nyer ade org tengah skodeng korng..ape korng buat?? Seram kan..Ini sbenarnye telah terjadi kpd saye subuh 6.00 pg td..meh saye story dr awal yer..citer die gini..saye tido amat lar lewat kerana terlalu asyik melayari ternet, mendownloadkan lagu2 yg bukan buatan tempatan khususnyer..pastuh tido la saye pade pukol 4.30pg..nk d jdkn citer terjage la saye krn mndengar org menyalekan lighter berulang2 kali..ingat xde elektik, dlm otak nih dah set ingat kn mak yg nyalekan lighter tuh sbb nk carik lilin yg ade berhampiran ngan tingkap blakang..alangkah terkezutnyer, melihat habes semue tingkap abes terbukak luas..ye la xpenah2 kitorg membuka tingkap blakang seluas-luasnyer..buat open house ke, kenduri ke mmg xkan bkk tingkap tuh , apetah lg subuh2 yg sejuk dan mndamaikan inih ..maka, menjerit la saye sekuathatinyer dek krn takut yg amat.. dan berlari lah saye ke bilik mak abah..tengok2 diorg xder..mereka berdua telah membawa diri utk mensolat subuh d surau..



lebiih tragis, abah x bawak enset dier…huuuwaaaa…lantas tangan nih trus mndail no fon akak sambil nangis2, menangis lg hebat dr mase kalah biler brgado ngan die time kecik2 dulu, nangis lg hebat dr mase 1st d tinggalkan kt mrsm dulu…. akhirnyer akak saye nih tipon la kwn abah, cik ramlan dimane rumahnyer adalah berhampiran dgn rumah kami . Dtg la hincik ramlan dan isterinya menemani saye smpai mak abah balek..

Sbenarnyer mmg mlm tuh saye ade instinct macam ade bende nk jadik…pastu teringat yg uncle leong, jiran sbelah umah penah d masuki pencurik..x sangke plak mende nih jd kt umah kitorg plak...dan pukul 1,2 pg td..saye ade la dengar org baling batu kt tingkap bilik, tp wat dunno je la..ingat kn kucen ke anjing ke yg tengah membuat rondaan bg sesi malam ..

tp korng2 sume pelik x, kalo btol la die nk skodeng, perlukah die membuke semua tingkap dgn seluasnyer?? Kalo die nk ceroboh masuk pown adelah sgt mustahil.. tingkap tuh ade palang..kpale org mmg langsung x muat la kirenyer.. Dan mase menjerit tuh kan, saye x dngr pown bunyi tapak kaki org berlari..jd, shiapakah makhluk itu sbenarnyer?? Ape yg bliau mahukan sbenarnyer?? huhuhu..misteri..misteri..*mlm nih konfem x tido kt bilik blakang*…

3 comments:

Sofi. said...

uih..
aku salah cerita suda sama org rumah kita,
aku ckp tingkap xde palang,
rupanya ada eh?
kah3.

ko solat subuh x td tuh?
bahahahhahha

idaii said...

mesti la solatan^^...macik yg teman aku tuh suruh g aku solat..ade ke macik tuh ckp org tuh dtg nk kejut aku smayang subuh...macik tuh tao2 je aku nih liat smayang subuh..whahahahahh

@@LaLa@@ said...

aduyaiii...cik idot..
saya
lagi seram..
aduss...
siapa kah itu??
huhuhuhu..

aah..sofi citer kat aku tingkap ko xde palang..aku pelik tol!
tp umah abg aku dulu,ade palang tp die still leh bengkok kan..

bile 2 palang bengkok,da leh masok r..

huuu~